Slide background

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ (ADR,  NEUTRAL)

Παρότι το Δικηγορικό Γραφείο Τσιτσώνη – Vivien και Συνεργάτες δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα  εξειδικευμένων νομικών υπηρεσιών, η δικαστική οδός δεν συνιστά πάντοτε την πιο αποτελεσματική μέθοδο επίλυσης μιας διαφοράς. Το Γραφείο μας  προτείνει την εφαρμογή της κατάλληλης διαδικασίας επίλυσης διαφορών  έχοντας ως κύριο μέλημα τις ανάγκες και την διευκόλυνση του πελάτη, αξιολογώντας παράλληλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκάστοτε υπόθεσης. Οι Υπηρεσίες Εναλλακτικής Επίλυσης  Διαφορών που παρέχουμε περιλαμβάνουν ενδεικτικά:

  • Διαμεσολάβηση σε Αστικές, Εργατικές, Εμπορικές και Οικογενειακές υποθέσεις
  • Διαπραγμάτευση (Negotiation)
  • Διευκόλυνση – Καθοδήγηση των εμπλεκόμενων μερών σε αποτελεσματικό διάλογο

O σημαντικός αριθμός Εναλλακτικών Τρόπων Επίλυσης Διαφορών (ADR) επιτρέπει στα μέρη να διευθετήσουν την διαφορά τους χωρίς να προσφύγουν στα δικαστήρια. Τέτοιες διαδικασίες περιλαμβάνουν τη διαμεσολάβηση, τη διαιτησία, τη καθοδήγηση – διευκόλυνση των μερών, αξιολόγηση της υπόθεσης, την οικοδόμηση και επίτευξη συναίνεσης, την προσέλευση σε διαμεσολάβηση με παραστάτη δικηγόρο, την συνεργατική δικηγορία καθώς και άλλες τεχνικές εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ADR) οι οποίες είναι λιγότερο δαπανηρές και χρονοβόρες, ενώ παράλληλα είναι βασισμένες στη συλλογιστική του αμοιβαίου οφέλους για τα μέρη (win-win solutions)

Διαμεσολάβηση ( Mediation) : Μια εθελοντική διαδικασία κατά την οποία ένας ουδέτερος τρίτος βοηθά τα μέρη μιας διαφοράς να επιτύχουν μια αμοιβαία αποδεκτή συμφωνία. Ο διαμεσολαβητής δεν έχει την εξουσία να λαμβάνει αποφάσεις, αλλά βοηθά τα μέρη στον προσδιορισμό των συμφερόντων τους, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση των επιλογών, και, όπου είναι δυνατόν, τη διαπραγμάτευση μιας συμφωνίας. Η τελική λύση – συμφωνία μπορεί να είναι εκτελεστή από το αρμόδιο εθνικό δικαστήριο. Η Διαμεσολάβηση ρυθμίζεται από το Ν. 3898/2010,  ο οποίος  ενσωμάτωσε τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/52/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2008  καιθεσμοθέτηση εθνικές  διαδικασίες  διαμεσολάβησης.

Διευκόλυνση (Facilitation): Η χρήση ενός ουδέτερου μέρους – Μεσολαβητή που βοηθά μια ομάδα ανθρώπων που διεξάγουν παραγωγικές συζητήσεις για περίπλοκα ή δυνητικά αμφιλεγόμενα ζητήματα. Το επίκεντρο του ρόλου του μεσολαβητή είναι να διευκολύνει τους ανθρώπους να επικοινωνούν αποτελεσματικά μεταξύ τους. Εφαρμόζεται  σε σχέση με συγκρούσεις και κοινωνικά  ζητήματα, όπως η βία ή οι διακρίσεις στο σχολείο, στον χώρο εργασίας, στον κοινωνικό περίγυρο.

Η Διαπραγμάτευση (Negotiation): είναι ένα διάλογος ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα άτομα ή μέρη προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία, να επιλύσουν σημεία διαφοράς, να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι ενός ατόμου ή μίας ομάδας και να πετύχουν στόχους προς την ικανοποίηση διαφόρων συμφερόντων.

Αμεροληψία (Imparciality)

Οι διαμεσολαβητές θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να ενεργούν και να φαίνονται ότι ενεργούν με αμεροληψία έναντι των μερών ενώ δεσμεύονται να εξυπηρετούν όλα τα μέρη εξίσου  κατά τη διαδικασία της διαμεσολάβησης.

Ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας Διαμεσολαβητών εγκεκριμένος από την Ε.Ε.

error: Copyrighted Material